25 Mart 2012 Pazar

10 yılda 15 milyon dolar fark

Korsan ürünler, kulüpler için başa bela. Nitekim son 10 yıldaki rakamlar incelendiğinde, ortaya çıkan görüntü şaşırtıcı.

Galatasaray'ın en etkili taraftar grubu Ultraslan, Trabzonspor maçı öncesi bir açıklama yaparak, korsan-taklit ürün konusunda taraftarları uyardı.

Lisanslı ürün satışı, büyük kulüpler için yüzde 15'lik gelir kalemi anlamına geliyor. Yüksek faizli banka borçları ve yıllık 60-70 milyon dolar futbol takımı gideri bulunan Galatasaray için özellikle Avrupa kupalarında boy gösterilemeyen bir sezonda büyük bir pasta demek.

Örneğin 100 liralık bir forma, kulüp kasasına yaklaşık 50 lira girmesini sağlıyor. Yılda 200 bin forma için 10 mlyon TL gelir...

Sarı-kırmızılı takımın UEFA Kupası'nı kazandığı sezon, 200 binin üzerinde Galatasaray forması satılmıştı. Gelin görün ki, bu rakamın sadece 25 binlik bölümünü lisanslı formalar oluşturuyordu.

Store'lara gösterilen ilgi oldukça önemli. 2000'li yılların başında Galatasaray markalı ürün sayısı 250 ile sınırlıydı. Bu yüzden 2002 mali yılında Pazarlama A.Ş., internet üzerinden yapılan satışlarla birlikte sadece 1.5 milyon dolar ciro elde edebildi.

Günümüzde ise durum çok farklı. Geçtiğimiz sezon futbolda hayal kırıklığı yaşatmasına rağmen GS Store ve internet üzerinden yapılan satışın karşılığı 25 milyon lira... Türk Telekom Arena'da yeni açılan store'un, Beşiktaş maçındaki cirosu 1.5 milyon dolar.

Galatasaray Kulübü, lisanslı ürünlerden artık yıllık 30 milyon liraya (17 milyon dolar) yakın ciro yapıyor. Yani 10 yıl öncesine göre 15 milyon dolarlık bir fark söz konusu.

Hiç yorum yok: