Çevre düzenlemesinde son durum ne? Üst geçit ne zaman yapılacak? Stadın üstü kapanacak mı? Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar AŞ Genel Müdürü Ebru Köksal, Türk Telekom Arena'yla ilgili merak edilen konulara açıklık getirdi.
Galatasaray, yıllardır özlemini çektiği stada 15 Ocak'ta kavuştu. Anlaşma süreci ve yapım aşaması beraberinde birçok tartışmayı getiren Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena, sonunda kapılarını taraftara açtı. Ancak bu kez de çevre düzenlemesiyle ilgili sorunlar başgösterdi.
Sarı-kırmızılı taraftarların yeni sezon öncesi en büyük soru işaretlerinden biri kuşkusuz Aslantepe konusunda yaşanıyor. Zira geçtiğimiz sezonun ikinci yarısında Seyrantepe'ye giden Galatasaraylılar, maç öncesi ve sonrasında modern stat konforu yerine birçok sıkıntıyla karşı karşıya kaldılar.
Çevre düzenlemesiyle ilgili gelinen son nokta hakkında Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar AŞ Genel Müdürü Ebru Köksal ile görüştüm. İşte merak edilen sorular ve yanıtları...
Metroyla maça gidişte fazla sorun yok, ama yaya ulaşımı için henüz bir düzenleme de yok.
İlk olarak statta TOKİ ve inşaatı gerçekleştiren yüklenici firma VARYAP-UZUNLAR'ın varlığı sürüyor. Kesin kabul Ocak 2012'de. O tarihe kadar her istediğimizi yapamayız ki, önce tüm işlerin bitmesi ve stadın devri gerekli. TOKİ'yle yapılan anlaşma; Aslanlı Yol, alt taraftaki otoparka merdiven bağlantısı ve stat içinde yapılacak düzenlemeleri kapsıyor.
En büyük sıkıntı bir üst geçit olmaması.
Bilindiği gibi otoyolun karşısına metrodan başka geçiş yok. Bu amaçla kullanım haliyle metrodaki yüklenmeyi arttırıyor. Statta tarafımızca yapılabilecek altyapı değişikleri gerçekleşti. Üst geçit ise Karayolları'nın görev sahasında. Birçok görüşme yaptık. Şu ana kadar olumlu bir yanıt alamadık. Kışın yağışlı havalarda daha büyük sorunların yaşanmaması için uğraşıyoruz. Görüşmeler sürüyor.
Böylesine modern bir stada bu görüntünün yakışmadığı aşikar. Mutlaka kulübe de birçok eleştiri geliyordur.
Tabii ki. Galatasaray Kulübü olarak zaten Türk Telekom Arena'da oynanan ilk Sivasspor maçının ardından eksiklikleri görmüş ve yeni sezona yetiştirilmesi için hemen çözüm arayışlarına girmiştik. Spor kamuoyunda yanlış bir algı var. TEM otoyolunun üzerine üst geçit inşaatı bir spor kulübün yapabileceği iş değil. İmkanınız olsa dahi 'para vereyim yaptırayım' diyemezsiniz.
Seyrantepe milli maçlar da oynanıyor. İleride Avrupa maçlarına ev sahipliği yapacak. Daha büyük bir sorun olmayacak mı?
Zaten Kazakistan maçının ardından TFF'den sıkıntılar konusunda yazı aldık. Aynı yazıyı Karayolları ve TOKİ'ye ilettik. Asıl anlaşılması gereken Arena, sadece Galatasaray'ın stadı değil. Orada milli maçlar oynanıyor, konserler ve etkinlikler düzenleniyor. Önümüzdeki iki milli maça da ev sahipliği yapacak bir stattan bahsediyoruz. Sadece Galatasaray'la olmaz, ilgili her kurumun çalışması şart.
Üşt geçit için hastane inşaatının bitmesinin beklendiği iddiaları var.
Hayır, hastane inşaatı ile stadın çevre düzenlemesi birbirinden ayrı konular. Orayla şu anda tek bağımız taraftarların özel araçlarına ulaşabileceği, toplum taşıma araçlarına gidebileği patika yol. Yapılacak hastanede, maç günü statta yaşanacak yoğunluk olmayacak. Zaten inşaatın bitmesi en az 1.5-2 yıla bulacak. Üst geçit ve diğer konuların çözümlenmesi çok daha kısa sürecektir.
Merak edilen bir diğer konu da stadın çatısı
Açılır-kapanır çatı, Galatasaray Kulübü'nün sorumluluğunda ve belirlenen sürede yapılacak.
Belirlenen süre nedir?
TOKİ'yle yapılan anlaşmaya göre, 2012 yılının ortasına kadar vaktimiz var. Söz konusu sürede stadın üstü kapanacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder