12 Şubat 2013 Salı

'Suç duyurusunda bulunacağız'


Galatasaray Kulübü Hukuktan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Sedat, Doğan, Felipe Melo'nun derbide Oğuzhan Özyakup'a tükürdüğü yönünde karar alan Tahkim Kurulu'na tepki gösterdi ve suç duyurusunda bulunabileceklerini açıkladı.



Beyaz TV'de yayınlanan 'Beyaz Futbol' programına katılan Sedat Doğan, "Biz bir kere ağız değiştirmedik. Raul Meireles olayından sonra Ali Dürüst diyor ki; Bundan sonra hakem raporlarını kaale almayıp görüntüleri inceleyecekseniz kaos yaratırsınız. Çifte standart dediğimiz bu. Ali Bey, 'Meireles olayında standardınızı değiştiriyorsunuz' dedi. Katıldığım Tahkim Kurulu toplantısında 'Spor kamuoyu, Fenerbahçe konusunda gösterdiğiniz hassasiyeti bekliyor' dedim. Yönetmelikte tükürene ceza var. Kar tanesini görüyorsunuz, ama tükürdüğünü göremiyorsunuz. Meireles olayında da fazlaca bir şey göremedim. Tahkim Kurulu Başkanı Engin Tuzcuoğlu, 'Biz adaletle karar veriyoruz' dedi. Bu nedenle toplantıdan çıktıktan sonra basın mensuplarına 'Aynı adaleti bekliyoruz' dedim. Meireles tükürmediyse ona verilmeyen ceza da doğrudur. Tükürük olsa Oğuzhan kendini geri çeker. Ama Oğuzhan onu yapmıyor, sadece bir anlık düşünüyor ve 'ahh' deyip dönüyor. Genç bi oyuncu bu, 'Acaba maçı alabilir miyim?' diye yapmış olabilir. Melo'nun dudakları kalın ve ağzı açık, ağzı açık adam kolay kolay tüküremez. Hiç kimse Oğuzhan'a gidip de 'Vicdan azabı çekiyor musun?' diye sordu mu? Ben sorulmasını istiyorum. Adaletin gözünün kör olması lazım. Adam geçmişte 'onu yaptı, bunu yaptı' diye karar veremezsiniz. Ben Oğuzhan'a soruyorum; Vicdanı rahat mı? Suçlamıyorum, soruyorum. Melo ile ilgili erteleme talebinde bulunmadık, çünkü adam suçsuz. Talimatta 'teşebbüs' diye bir şey yok. Tükürmeye ceza var, tükürmemeye yok" dedi.

"ERTELEME'Yİ İSTEMEDİK"
Doğan, geçtiğimiz sezon Fenerbahçe maçı öncesi teknik direktör Fatih Terim'in cezasının ertelenmesiyle ilgili ise "Kulüp olarak Fatih Terim'in cezası indirilmeden önce bu maddelerin değişmemesi için başvuru yaptık, ama kabul edilmedi. Yönetmelikte erteleme maddesinin yanlış olduğunu söyledik. Bizzat ben 20 sayfa yazdım. Bu maddeler değiştirildi. Madem hukuken bir hak tanınmış, o zaman bu hakkı kullanırız" şeklinde konuştu.

"SUÇ DUYURUSU İÇİN ALTYAPI HAZIRLIYORUZ"
Tahkim Kurulu'nun statüsü yanlış. Melo'ya senede 4 milyon euro para veriyorum. Ortalama 25 maç üzerinden hesap ederseniz, 600-700 bin euroyu boşuna ödüyorum. Hadi yatırımcılar zarar ettiniz. Anayasamızda bir madde var; Sportif konulardaki yönetsel ve idari konularda vrilen kararlar hiçbir şekilde temyiz edilemez. Örneğin bir takım üç defa maça çıkmadı. Bunu nedeni de hava muhalefeti olsun. TFF desin ki; Maça gidebilirdin ama gitmedin. Seni hükmen mağlup ediyorum. Halka açık bir şirketin takımı üç kez maça çıkmıyorsa, bunun kararını Tahkim veremez. Artık başka bir dünyadır. O yüzden Tahkim'in statüsü yanlış. Bizdeki Tahkim'in içi laf olarak boş. Galatasaray olarak hem statü değişsin diyoruz hem de bu Tahkim'i orada istemiyoruz. Görevin kötüye kullandığını düşünüyoruz. Yarın yönetim kurulu toplantımız var. Yetişirse yarın, yetişmezse sonraki gün Tahkim Kurulu üyeleri hakkında suç duyurusunda bulunacağız. Yönetimde karar verirsek yapacağız, ama altyapısını hazırlıyoruz. Hukuksuz bir durum görürsek yine hukukun verdiği imkanları kullanırız. Tahkim Kurulu'nun kararlarına baktığımızda görev ihmali olduğunu düşünüyoruz. HSYK hakimleri şikayet edebiliyorsunuz. Ama bunun gidebileceği bir merci var. Peki Tahkim Kurulu yanlış bir şey yaparsa ne yapacağız? CAS'a gidemeyiz. Hukuk kuralları insanların 2 bin-3 bin yıllık süzgecinden geçerek oluşmuş. Bu nedenle suçsuzluk karinesi var. Filmlerde görürsünüz dam suçlu tipindedir, ama suçsuzdur" ifadelerini kullandı.

Hiç yorum yok: