29 Ekim 2011 Cumartesi

Forma rekoruna doğru

Lisanslı ürünlerin satışına 2000'den sonra önem veren Galatasaray, son yıllarda tepki çeken farklı renk tercihlerinin aksine klasik parçalı, sarı ve siyah formaları görücüye çıakrdığı yeni sezonda rekora koşuyor.

Lisanslı ürün satışları, kulüplerin gelir kalemleri arasında yüzde 15'lik paya sahip. Taraftarların en çok ilgi gösterdiği ürün ise formalar. Nitekim storelarda ortalama 100 TL'ye satılan bir forma, kulüp kasasına yaklaşık 50 TL'lik katkı anlamına geliyor.

Temmuz ayında yeni sezon formalarının lansmanını yapan Galatasaray, geride kalan 3 aylık dönemde 90 bin forma sattı ve 4.5 milyon lira kazanç sağladı. Sarı formaların 12 Ekim'de raflarda yer almasına rağmen 90 bin rakamı, son yıllardaki satış oranları düşünüldüğünde, pazarlamada büyük bir gelişme kaydedildiğinin göstergesi.

Zira sarı-kırmızılı taraftarlar, UEFA Kupası zaferiyle tamamlanan 2000-2001 sezonunda sadece 25 bin lisanslı forma aldı. Kulüpten edinilen bilgiye göre, korsan formaya ilgi ise 225 bin seviyesinde oldu.

Bir sezon sonra 80 bin, 2003-2004 sonunda 110 bin rakamına ulaşan Cimbom, UltrAslan'ın başlattığı '100. yılda 1 milyon forma' kampanyasına karşın 2004-2005'te 200 bin forma sattı.

2006-2007'in ilk 10 haftasında 50, 2007-2008'in aynı döneminde 70 bin forma alıcı bulurken, 2008-2009'un ilk 10 haftalık bölümünde 50 bin satış gerçekleşti. 2009-2010 sezonu boyunca 60 bini mor olmak üzere 155 bin forma, geçtiğimiz sezon ise toplam 130 bin forma satıldı.

İŞTE YIL YIL FORMA SATIŞLARI
2000-2001: 250 bin (225 bin korsan, 25 bin lisanslı)
2001-2002: 80 bin
2002-2003: 95 bin
2003-2004: 110 bin
2004-2005: 200 bin
2005-2006: 125 bin
2006-2007: İlk 10 hafta 50 bin
2007-2008: İlk 10 hafta 70 bin
2008-2009: İlk 10 hafta 50 bin
2009-2010: İlk 10 hafta 60 bin, toplam 155 bin
2010-2011: 130 bin
2011-2012: İlk 8 hafta 90 bin

Hiç yorum yok: