14 Ekim 2011 Cuma

İlgi de, para da arttı

Cimbom'un sponsorluk başarısı... Amatör branşlarda önceki yıllarda yapılan anlaşmalar baz alındığında, Galatasaray'ın sponsorluk gelirinde büyük bir artış sağladığı görülüyor.

Galatasaray Kulübü, 28 Mayıs 2010'da 5 yıldır birlikte çalıştığı sağlık sponsorunu değiştirerek, yeni sezon için Medicalpark Hastaneler Grubu'yla anlaşmıştı. Ancak bu sponsorluk sadece sağlıkla sınırlı kalmadı.

Medical Park, Profesyonel Futbol A Takımı başta olmak üzere Galatasaray Kulübü'nün tüm sağlık hizmetlerinin destekçisi olurken, bayan basketbol ve bayan voleybol takımının ana sponsorluğunu üstlendi. Böylece sarı-kırmızılı kulüp, her iki branş için 3'er milyon dolar kaynak oluşturdu.

Ancak yeni sezonda söz konusu sponsorluk basına da sıkça yansayan bir krize (futbol takımının sağlık heyetini Acıbadem doktorlarının oluşturması) neden oldu. Erkek basketbol takımının tarihinde ilk kez Euroleague'e yükselmesinin de etkisiyle mahkeme kapısından dönüldü ve üst üste yapılan görüşmeler sonucunda anlaşmaya varıldı.

Galatasaray kadın voleybol takımının sponsorluğundan ayrılan Medical Park, erkek ve kadın basketbol ile sağlık hizmetlerine sponsor oldu. Yeni sezonda basketbol takımlarının isminin 'Galatasaray Medical Park' olarak değiştirilmesine karar verildi.

Öte yandan Medical Park'ın, anlaşma karşılında sarı-kırmızılı kulübe 3 yıl için 23 milyon dolar (42 milyon lira) isim hakkı ödeyeceği öğrenildi. Böylece basketbola aktarılacak kaynak yıllık 5 milyon dolardan 7.7 milyon dolara yükseldi. Artan kurla sarı-kırmızılılar, uzun süredir gözardı edilen branşta yeniden şaha kalktı.

Zira Temmuz 2006'da Cafe Crown markasıyla 5 senelik anlaşma imzalayan Galatasaray Kulübü, maçlara 'Cafe Crown' adıyla çıkılması karşılığında Ülker Grubu'ndan her sezon için 2 milyon dolar alıyordu.

Hiç yorum yok: